I was on my way to work this morning. Near pudu t-junction, there was a lady nak cross the street. Time tuh traffic light merah, so it was quite a long queue. That lady tunggu sampai aku bebetol stop (i was like wahh bagusnyer dia nie), TAPIK lepas aku stopped dia trus lari nak lintas jalan in front of me. How unfortunate because at the very same time ada motor laju giler from my left side....aper lagik trus wham bham!

The lady buat swirl and tejelepok, that cyclist plak tegolek ngan motor2 dia skali. Shett! Last time i watched this kind of accident, i hesitated to stop. But this time aku mmg tgh stop and that lady is not moving. Its just not right to sit in the car and watch because even if i don't go out and help, that lady will still block my jalan biler lampu ijau. So i grabbed my fon and kluar. Dengar mamat motor tuh bebel kat pompuan tuh sbb lintas tak tgk jalan. Tapik bising2 dia pon...dia tried to papah pompuan tuh soh dok tepi jalan and pakai kan kasut dia. i picked up her bag and tolong papah dia jugak but she said tak leh bangun sbb saket paler. I bet its more than saket paler, her tangan or every part of her left body sure bruised! baju kurung dia pon terkoyak okeh!

pehtu that lady cam tensen sbb we insisted her to duduk on the sidewalk, dia amik beg with shaky hands trus lintas jalan pegi bus stop. giler lah...tada orang pon nak offer antar gi spital ker aper sbb sumer rushed nak gi kejer (including me :P) time tuh lampu dah ijau and keta pon dah start moving so i decided to leave it be takkan nak panggey dia patah balik lak haha. besides mamat yang langgar tuh pon tada rasa gilti. sian gak dia motor jatuh but sib tak kena my car though heheh. i really hope that lady is ok and pegi wat check up.

Comments