The New Work

It's been 2 weeks plus since i started working at this new company. So far so good but mmg bz gilos. Nak sangat lari bidang....haa amik hehehe! Time aku report duty ada lagik sorang yang sama team and she's a senior. Since my boss pon pompuan so we were like charlie's angels lah cengkonon koh koh koh!

My boss is very workaholic. If dia datang awal, and dah nampak both of us duduk kat meja, mmg dia trus assign kejer wpon blom start office hour. Lunch time pon sama! Sometimes kan rasa cam malas nak kuar lunch....u just want to browse the internet or take a nap. but kalo duduk kat stu mmg alamat kene panggil lah. So better kuar makan hahaha!

One of the thing i missed most is food variety. Sini ada lah jugak a few restaurants yang boleh try especially kat Maju Junction nuhhhh but mengah oh nak jalan cepat2, makan tercekik2, balik opis kelam kabut before my boss carik. Pastuh plak my colleague jenis tak gemor makan jauh2. Oh well folo jelah...jimat sket duit :P Wpon sangap gak tak dapat jenjalan cuci mata. Wish i can folo geng ex-MMSC gi makan tempat lain but susah lah if boss expect me to be punctual and buat kejer cepat, nak merayap pon hati tak senang takot tak sempat balik opis on time.

I missed my Darby Park parking space too! Dolu manja jer keta park kat simen rata and covered. Skang kene park kat open space and belobang2! But sib baik quite redup kat situ so takde lah rasa cam abuse keta tahap maksimum. Pastuh i missed PNB lift yang ada 8 bijik tuh. Dahler laju...mmg bes! Kat sini lift ada 3 bijik, medium speed but kene share ngan students! Time lunch lemau tol kene berimpit2!

But on the positive side, i come to work early now ngeehehe (terpaksa sebenonyer). From 9-5.30 mmg non stop buat kejer. Tak sempat buat lagha...browse FB and twitter. Which is bagus lah jugak because tuh sumer distraction time kejer (ker ayat sedapkan hati neh?) but i must say i do miss all the updates. Rasa cam my social life tak balance thehehehe. Malam pon cam tak cukup time. Nak main ngan Qeeb, feed dia, tidokan dia....and then before i know it, it's my bedtime already! Tido lambat kang mau telajak bangun the next day.

Other than that, I learned lots of new things so it's exciting...for now. My colleague tuh very experience bebenda camnie, so i should blajar as much as i can bab organizing and communication skills. There are so many other things i wanted to do jugak but tak nampak jalan lagik. Hope for the best and all is well, insya Allah.

Nota kaki: I haven't receive my salary from the last company by the way! I'm getting so pissed off! I have billsssss to pay...they have no right to hold my salary because i didn't owe them anything! Biler call cakap cheque dah ada tapik tak sign. Duhhh! Baper kali nak bagi the same excuse?

Comments

  1. i pon xphm y they wanna hold our gaji if xde pape masalah masa nk resign kannn...ishhh i think most company pon camtu kot eks..?

    ReplyDelete
  2. soul, college mana u masuk? not as lecturer eh? happy working! :-)

    ReplyDelete
  3. eh dulu kat Darby park ke Soul? Aku selalu pi Darby park dulu tuh.. tak tau punnnnnn..

    ReplyDelete

Post a Comment