Qeeb says NO to Milk


Hari nih 22 march, maknanya dah 11 hari Qeeb officially stopped minom susu. STOP COMPLETELY. I am soooo sad because he decided to stop too early. He’s just 2+years old how can he cannot drink milk?! Ohh Qeeb you make me so worried, sigh.

It all started few days before 11 March, Qeeb showed symptoms tak suker minom susu yang dah sejuk. But biler buat fresh one, dia minom skettt tak sampai 1oz kot. Then tak sampai 1hr later, he asked for a new one. Biler insisted minom the susu earlier he refused. So sebab kesian, iols pon buat lagik susu baru. Then tak abes jugak lagik. So ada one night tuh jeeb bagi ‘nasehat’ and malam tuh he fell asleep ala2 majuk without drinking any milk. We both felt so guilty. The next day we went to work as usual, and suddenly MIL called tanya why Qeeb tanak minom susu at all this morning? Because it’s so unlike him. I was like alamak? Since MIL cakap dia takde selera nak makan langsung and demam, I rushed back home and brought him to clinic. Doc said his throat merah, so ok lah maybe nak telan/minom susah. But he recovered the very next day, selera makan bertambah2 but no susu. Biler tanya jer 'Qeeb, nak susu?' Cepat sangat dia jawab 'tanak!' T__T



I’ve checked my phone and flickr if I can find any photos of him tengah minom susu. Takde!!! How can larrr I tak amik gambar kenangan of him minom susu. Huaaaa I’m soo gonna miss watching him minom susu sampai berpeloh2 while his kaki tendang sana sini. I’ve bought new teats for bottle susu x sempat bukak pon lagik and also hari tuh ada borong S26 kotak besar sumer nya kene let go lah jawabnyer. Maid asked me whether nak simpan ker all the bottles and steamer. I said errrmm not yet, because I’m still hoping :(

We’ve also tried bagi fresh milk macam2 flavor, milo, Horlicks sumer kene rejected >.< If anyone ada tips please share.

Comments

  1. Jot,try bg die tgk mana2 iklan susu,iklan yg menarik...then story ngan die kata susu ni sedap,leh jadi kuat,leh jadi pandai.that's how i did to aisy.alhamdulillah,until now die masih minum susu...

    ReplyDelete
  2. woo yeker? leh gak try strategy tuh. kalo ngan aku mmg jarang ler tgk tv hehe. aku nak try pesan kat MIL or maid.

    ReplyDelete

Post a Comment