A fair weekend

Smalam kitowang pegi Jalan Tar sbb nak tukar baju yang aku beli ari Jumaat ari tuh tanpa di check dolu. Memang sengal! Lalu federal hiway yang tak jam langsung membuahkan bibit2 rasa happy...maybe ramai yang balik kampung. Masuk KL pon tak jam...walaweiii this is too good to be true. So kitowang start carik parking, alamak dah start beratur panjang. Skali parking lot yang kitowang nak masuk dah full terpaksa pusing balik. Trus sangkut dalam stgh jam kot and keta pon dh start berdoyon doyon! aaar tensen! Kitowang pon park kat Maju J*nction and singgah Guardian beli mask sblom menapak ke Jln Tar. Sampai jer kedai baju yang aku beli tuh aku pon ngadu lah itu ini. Skali kedai tuh takde stock nak replace baju my size :( kaler pon dah tak banyak. Huaaa buang masa jer pegi taw!!

Then kitowang pegi ziarah pusara my parents. Winduuu nie! lama tak pegi ziarah. We were lucky cuaca agak redup. Agak sengal lah sbb i was wearing short sleeves so time nak masuk tuh i wore sweater sbb nak nampak sopan. Merembes2 peluh time baca yassin, takpe ala2 sauna jer tuh. Then jumpe Pacik Sabtu mintak tlg dia bersihkan pusara and color balik tulisan kat batu nisan. Mental note, next visit nanti nak beli pebbles from him.

Pehtu kitowang pegi visit makyah and pakmat. Makyah nih my babysitter time aku kecik2 dolu and still attached sampai lah skang aku lagik besar dari dia hohoho. Dolu everyday dia akan tanya aku nak makan aper and then dia akan masakkan (manjer kan? :P) Tapik biler my turn nak return the favor aku beli food jer for their buka posa. Adehhh nak tunggu aku masak biler lah plak kan? Huhuhu. But somehow i felt puas and happy dapat spend time ngan dorang and visit pusara after few weeks terpostpone. Sampai jer umah nantok giler and tertido sampai lah dah nak dekat buka posa :P

Comments

  1. huwarghh!!sangap.. my boring weekends!!~~~

    ReplyDelete
  2. baeknyeee wiken soul.. ahehehe..

    aku gi jln tar ari sabtu.. pepagi buta keluar.. menjelang tengahari dah ramai org, tapi time tuh dah setel so bole baleeeeeeeeek [dengan hati berbunga2 memakai celana hashpapis.. aheheheee]

    ReplyDelete
  3. mas, ko kan dah gi senawang ari tuh dapat beramah mesra ngan anak2 yatim. ok lar tuh :)

    dani, aku plan nak gi jalan tar pepagi tapik telajak hahaha. bes nyeh pakai hashpapis, aku pakai kroks kepam jer.

    ReplyDelete

Post a Comment