On one fine evening Diana, Zaza, Mas and I planned nak gi ke NZ for our minom petang untuk sekian kalinyer. Little did i know that they planned to throw a surprise birthday cake for me *hins! hins!*. Because i kinda screwed up sket their plan for that evening hahaha!

My birthday 2008

Mmg lawak biler tingat balik. How kak fara came up with an excuse biler aku terbaca satu hint bocor pasal kak moji supposed to pick her up that evening. Biler aku tanya dorang nak gi mana...she said they planned to pegi BSN pasal refinance rumah. Somehow aku percaya bolat2...isk ishk!

Petang tuh plak tah cemana aku nak ikot keta zaza instead of naik keta D together with mas. Padahal si zaza nak lari gi beli cake, so they had to change plan D ngan mas yang gi beli. Biler otw gi NZ tuh i heard si D called zaza yang asik replied "urm..aar...urmm...aar" aku pon tanya lah D cakap aper kot lar ada tukar plan nak gi minom tempat lain since jalan jam giler. And zaza came up with an excuse yang D dah sampai and tanya whether its ok ker kalo dia orderkan ayam tandoori siap2 for her. Aku pon owhhh kan jelah...but biler dah sampai kedai, D ngan Mas tak sampai2 lagik! Tetiba eddin muncul...ait cam tetau lak dia kitowang datang minom sini. Lebey kurang 15mins gitu, aku naik muskel apsal D ngan mas ni tak sampai2...jam telampau ker. Biler dorang sampai si D cakap dia saket perot tuh yang lambat.

Rite after that zaza dapat call from sharax yang according to their conversation, shara was in KLCC area and dia tgh tensen mode so nak join lepak minom. Elok sangat lah tuh sbb kitowang dah kat NZ, so zaza soh sharax datang stu....i was like waaa tetiba meriah lah plak ari tuh. Again aku pecaya sungguh yang shara nak release tensen sampai sanggup redah jam

My birthday 2008

Pastu borak2 sambil tunggu food, tetiba nampak k.fara and k.moji sampai dengan keta. Aku pon cam lagik lah wahh sangat2 kebetulan sumer orang happened to be in this area! Still blur gila aku neh! Time eddin tanya...fara and moji datang dari mana. aku dengan konpiden nyer jawab dorang baru balik dari BSN tuh yang singgah sini kot haha hampeh giler rasa biler dah tau true story. So time tunggu dorang pegi carik parking, si D excused herself nak gi toilet since dia pon tadik cakap saket perot. Si shara lak bangun gi corner lain nak jawab tepon. Si zaza aku tak pasan dia gi mana tengok2 jer dah ilang because i was on the phone with Cheepster.

Lepas tuh aku soh mamak nz carik kosi lagik 2. tapik mamak tuh kinda ignore me...aku pon naik angen ler, pasang muka cengih sket and bising soh dorang amik lagik 2 kerosi tapik dorang still derk. Si mas cakap mamak2 stu sumernya ada vitamin M (Malas)...mmg betoi! Tapik punyer lah terkojut macik time aku tgh marah2 mamak tuh dengan muka bengisnyer...tetiba ada orang nyanyi lagu birthday blakang gue!

My birthday 2008

Wahahaha.....i think my face boiled with red! rupanya time aku tgh marah2 mamak tuh dorang tgh gigih nyala kan candle kat blakang dengan angin sepoi2 bahasa yang menyusahkan lagik dorang nak maitain candle tuh menyala. Hahaha sampai ke the very last minute pon i still could not figure out all the coincidence yang mencurigakan! And i'm very the terharu....susah2 jer organize the get together session and belikan choc mud cake :) Thank you sooo much! It was a very pleasant surprise and a wonderful evening di bawah sinaran lampu klcc!

My birthday 2008

Comments

Post a Comment