Selitkan Doa For Them

Yesterday my 5th aunt, Aunty Rose passed away. Her health makin merosot lepas terjatuh kat toilet and kene stroke. Me, sis, other aunts and cousins went to her house to ziarah. May Allah blesss her soul and forgive her sins. Al-Fatihah to aunty Rosnah Abdullah.

Also got some news from friends yang diuji dengan kesihatan. Di hari Jumaat yang barakah dalam bulan Ramadhan nie, let's doakan their health and sembuh dari sakit. Semoga Allah permudahkan urusan mereka.
  • Anak my friend, Umik was admitted to KPJ and then HKL due to usus complication. His name is Muhammad Luqman bin Ahmad Khairulnizam. Baru buat pembedahan usus untuk kali kedua, kene tebuk dan keluarkan usus which requires at least 3 minggu to heal. Next akan ada pembedahan kali ketiga untuk masukkan semula usus. Hope Mik dan family stay strong and positive. 
  • My ex-colleague Hash skang dalam keadaan kritikal disebabkan jangkitan kuman di paru2. Now he's in ICU Hospital Selayang. May he recover dan kembali sehat walafiat. He's a cheerful and friendly person. So sad to hear that he's currently in coma.

    Update 20 Jun: Hash took his last breath on Monday. Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. 
Semoga pemergian arwah aunty Rose dan Hash di bulan Ramadhan ini menyaksikan bahawa mereka layak mendapat syurga Allah SWT. Kesihatan yang baik itu adalah salah satu nikmat yang paling besar kan? Boleh berjalan, buat kejer, beribadat, layan anak, boleh bercakap dan borak with loved ones etc. Even kita saket perot or pening2 pon dah rasa tak larat nak buat kejer dan terbantot kejer2 lain, inikan pula yang terlantar saket. Self-reminder to be very thankful and syukur dengan rezeki yang ini.

Comments